Rāgas

Rāgas (garīgas noskaņas)

Kas ir rāga
http://www.youtube.com/watch?v=rcSZE-4q_yA

Rīta
http://www.youtube.com/results?search_query=raga+morning&search_type=&aq=f

Vakara

http://www.youtube.com/results?search_query=raga+evening&search_type=&aq=f

Nakts
http://www.youtube.com/results?search_query=raga+night&search_type=&aq=f

Vokāls

http://www.youtube.com/results?search_query=raga+vocal&search_type=&aq=f

Dhrupad : Raga Malkauns – Part 1 – Osnat and Dudu Elkabir

Dudu Elkabir (Rudra Veena), Osnat Elkabir (Vocal) and Yossi Elkabir (Tampura) spēlē improvizāciju (Alap) Malkauns rāgā. Tel Aviv, Israel, 2003.

Kišora Amonkara

Kišora Amonkara (Kishori Amonkar – Marathi: किशोरी आमोणकर) (dz.1931.g.10.aprīlī Mumbajā) ir ievērojama Indijas klasiskā dziedātāja. Viņa dzied khyal Džaipuras-Atrauli Gharana stilā. Mūzikas kritiķis Vamanrao Deshpande, kurš ir arī viņas guru-bandhu, ir viņu slavējis kā vienu no 20.gadsimta dižākajiem māksliniekiem.

Tautā pazīstama kā Gana Saraswati (dziedāšanas  Saraswati), Kišori Amonkara ir saņēmusi šādas godalgas:

Padma Vibhushan (2002)
Rashtrapati Godalga
Sangeet Natak Akademi Godalga (1985)
Sangeet Samragni Godalga (Dziedāšanas Karaliene) (1997)
Padma Bhushan (1987)

Lalit, 1+2

Koyaliya Na Bol

Sūfiju skandējumu atskaņas Raag Todi 1 – 3

Raga Puriya Kalyan – Kaushiki Chakrabarty – Vocal, Shahbaz Hussain – Tabla

Puriyadhanashri rāga, 1.+2.d. Nirali Udeshi Shah, Mumbajā

Ustads Abduls Vahid Khans, Darbari, [ļoti sens ieraksts]

Ustads Abduls Vahid Khans un Ustads Abduls Karim Khans ir Indijas klasiskās mūzikas Kirana Gharana stila dziedoņi.
“Mūzikas kronis (Sirtaaj-e-Mousiki)”. Abduls Vahid Khans nav tiecies  tērēt laiku, lai dziedātu pagalmos. Tā vietā viņš ir dzīvojis dievbijīgu, noslēgtu dzīvi, dziedot svētu cilvēku klātbūtnē un pie Sūfiju svēto kapiem, un tikai atsevišķos gadījumos publiski. Visraksturīgākā viņa izpildījuma iezīme ir acīmredzami viņa alap (uzsvērta priekšnesuma, rāgas improvizācijas daļa, parasti bez pavadījuma). Laiks un rūpes, ko viņš veltījis rāgas izstrādāšanai ir bijis  ārkārtējs starp khajal dziedoņiem: viņš vienai rāgai varējis veltīt daudzas stundas. “Viņš ir varējis sākt improvizēt Lahorā, un tu vari aizceļot uz Deli un atpakaļ, viņš joprojām improvizē”. Ustads Ali Akbar Khans ir teicis, ka tā vietā, kad mūziķi parasti raidstacijā nodzied savu rāgu un aiziet mājās, Abduls Vahid Khans, nodziedājis savu raidījuma laiku, ir palicis, turpinot rāgu vēl 20 stundas vai līdzīgi. Cilvēki nāk un iet, bet viņš tik dzied.

Viņa mākslas prasme ir bijusi tāda, ka neviens cits mūziķis viņa klātbūtnē nav dziedājis. Abduls Vahid Khans ir vingrinājies Todi un Darbari neiztrūkstoši katru dienu. Vaicāts, kāpēc viņš ierobežo sevi ar divām rāgām, viņš atbildējis, ka atmestu arī otru, ja rīts varētu ilgt mūžīgi. Viņaprāt, visa dzīve nav pietiekama, lai izpaustu sevi jebkurā rāgā. Viņš no Todi ir bijis spiests pāriet uz kaut ko citu tikai tādēļ, ka saule ir rietējusi, un iestājusies tumsa.

Dzimis Kiranā, darbojies  Lahorā līdz nāvei 1949.gadā. Viņam ir bijusi visdievbijīgākā attieksme pret dzīvi, visu dzīvi godinot savu sūfiju Skolotāju (pir – vecais vīrs, svētais) Khvaja Ali Ahmedu Nafi Alamu (Khwaja Ali Ahmed Nafi Alam) no Multanas Pendžabā, tagad Pakistānā.

Visu dzīvi sūfijs Abduls Vahid Khans Čisti Sabri ir bijis atzīts Kirana dziedāšanas stila izpildītājs. Viņa Khajal atdzīvināšanas darbība 19.gs. griežos paliek, varbūt, nepārspēts pienesums Indijas klasiskās mūzikas jaunākajā vēsturē. Mācījies no tēva, Abdula Madžid Khana, tad no 12 gadu vecuma pie  Haidera Bakš Khana, kas ir bijis pazīstams beenkar (vinas) un balss skolotāja Mian Bande Ali Khana māceklis.

Vocal – Raag Miyan Ki Malhar

http://www.youtube.com/watch?v=Lj14mFPg89E

Pandit Bhimsen Joshi – Raag Marwa – Bangari Mori

Pandits Bhimsen Joshi dzied ‘Sohay Larayee’ Kedar rāgā. Dziesma ir par Radhas un Krishnas dievišķajām izklaidēm.

Amazing Yamani Bilawal from Smt.Aparna Panshikar

About Artist ( From http://www.aparnapanshikar.com) :

Having been born in a family renowned for its passion and achievements in various forms of performing arts, Aparna had an early introduction to Indian (Hindusthani) Classical music.

Her first Guru, late Pandit Bhaskarbua Joshi was a direct disciple of the late Pandit Ramkrishnabua Vaze, who was a well-known and leading singer from the Gwalior gharana. The Gwalior gharana is considered to be the source from which all the other gharanas of Hindusthani Classical music have evolved.

Aparna is currently training under her mother, Smt. Meera Panshikar who is a direct disciple of Padma Vibhushan Ganasaraswati Smt. Kishori Amonkar.

Aparna articulates her musical experience in terms of this flow – a flow that is definitively bound by the shores of tutelage and Lakshana – the grammar of music. In her performances, her riyaaz and when amongst her students, this sentiment occurs repeatedly.

Tabla

http://www.youtube.com/results?search_query=raga+tabla&search_type=&aq=f

Sitar

http://www.youtube.com/results?search_query=raga+sitar&search_type=&aq=f

Santoor

http://www.youtube.com/results?search_query=raga+santoor&search_type=&aq=f

Vijole

http://www.youtube.com/results?search_query=raga+violin&search_type=&aq=f

Ģitāra

http://www.youtube.com/results?search_query=raga+guitar&search_type=&aq=f

Flauta

http://www.youtube.com/results?search_query=raga+flute&search_type=&aq=f

Bansuri

http://www.youtube.com/results?search_query=raga+bansuri&search_type=&aq=f

Klarnete
http://www.youtube.com/results?search_query=raga+clarinet&search_type=&aq=f

Ap 15,000 rāgas

http://www.youtube.com/results?search_query=raga&search_type=&aq=f

Atbildēt

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com logotips

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s