Kā ir būt skolotājam. Idriss Šahs. No “Austrumu domātāji”

Nurbakšī raksti par skolotāja stāvokli satur šo:
“Skolotājs ir kā prasmīgs amatnieks zemē, kur ļaudis tīko pēc lietpratīga darba, bet iedomājas, ka tas tiek darīts, tā teikt, tumsā. Viņš ir kā ērglis būrī, kam atņemtas tā svarīgākās iespējas – spēja lidot un asais redzīgums, bet kuru izmanto dīkdieņi apskatei. Viņš ir kā lauva lamatās, kuru kaitina nejēga, un kuru apjūsmo tie, kam tīk dzeltenbrūns kažoks. Viņš ir kā skudra, kas ir izgudrojusi māju un cer sasniegt savu mērķi, pārliecinot cilvēku atdarināt viņu. Viņš ir kā krauklis, kas rāda kā apglabāt savus miroņus, kamēr cilvēks apjucis skatās, zinot, ka iemācīties varētu, bet nespējot iztēloties, ko tam būtu jāiemācās, vērojot kraukļa darbības.
Visiem Viedības ļaudīm nākas nodot tālāk zināšanas. Bet to paveikt viņi var tikai tad, ja māceklis atļauj sev iemācīties to, kas un kādā veidā tam ir jāmācās. Pirmais, kas skolotājam ir jāiemāca, – ir mācīšanās paņēmieni. Kamēr tu neesi gatavs mācīties mācīties, tu neesi māceklis. Un ja tavs skolotājs iesaka mācīties ar vārdu, darbu vai maizes cepšanas starpniecību – tas arī ir tavs ceļš”.

No angļu valodas tulkojis H.B.Nomadovs
http://bazar-vokzal.net/newsroom/thinkers/think1.htm

Komentēt

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s