Partovs vaicāja Rastgaram:
“Kāpēc sūfiju šeihi darbojas tik daudz dažādos veidos?”
Rastgars teica:
“Ja māceklis domā, ka var kaut ko apgūt, vien iegaumējot vai vienkārši veicot ķermeņa vingrinājumus, vai nodarbojoties tikai ar elpošanu, vai norobežojoties tikai savai saskarsmei ar viedo – tas cilvēks nav māceklis vispār. Ja skolotājs domā, ka viņš Mācību kādam var nodot, rosinot viņu aprobežoties ar pašizpēti, uzstājot tikai uz disciplīnu jeb rituālu izpildi, tad tas ir tikpat dumji, kā ja skolnieks atteiktos kaut ko no tā vai visu pildīt.
Pētot viedo ceļus, dervīšam vienmēr ir jāatceras, ka dažādos veidos veikt parastas lietas parastā pasaulē cilvēks mācās vienmēr. Cerēt iemācīties kaut ko augstāku, lietojot zemāku lietu apguves līdzekļus – tā ir cilvēka, kurš vēl nav kļuvis par mācekli, pazīme. Audzinātāja gadījumā tā ir trenētāja, ne skolotāja pazīme. Tā var būt atdarināšanas pazīme, bet viss ir atkarīgs no tā, vai šāds cilvēks ir viedā palīgs, vai ir tik pašpārliecināts, ka iedomājas, ka atdarināšana ir iemācīšana.”
No angļu valodas tulkojis H.B.Nomadovs
http://bazar-vokzal.net/newsroom/thinkers/think1.htm