Basras Hasans. Idriss Šahs. No “Austrumu domātāji”

Basras Hasans stāsta:
“Biju pārliecināts, ka esmu lēnprātīgs cilvēks un vairāk ķā pieticīgs domās un attieksmē pret citiem.
Reiz upes krastā es ieraudzīju tur sēdošu cilvēku. Blakus viņam sieviete, priekšā – vīna pudele.
Nodomāju: “Kaut man izdotos izlabot šo cilvēku, un no izvirtuša radījuma, kāds tas ir, padarīt to līdzīgu man!”
Tajā brīdī pamanīju upē laivu, kura sāk grimt. Tas cilvēks metās ūdenī, kur spēkus zaudēja septiņi cilvēki, un veiksmīgi izvilka krastā sešus.
Tad viņš pienāca pie manis un teica:
“Hasan, ja tu esi labāks par mani, Dieva dēļ, glāb to pēdējo!”
Es sapratu, ka nespēju izglābt pat vienu cilvēku, un tas noslīka.
Tad viņš teica:
“Šī sieviete ir mana māte. Vīna pudelē ir ūdens. Lūk kā tu spried, un lūk kam tu līdzinies.”
Es metos tam pie kājām un saucu:
“Glāb mani no slīkšanas lepnībā, kas maskēta aiz labām īpašībām, tāpat kā izglābi no bojāejas sešus no tiem septiņiem!”
Nepazīstamais atbildēja:
“Es lūgšos, lai Valdnieks īsteno tavu tieksmi.”

No angļu valodas tulkojis H.B.Nomadovs
http://bazar-vokzal.net/newsroom/thinkers/think1.htm

Komentēt

