Balhas Iskanders. Idriss Šahs. No “Austrumu domātāji”

Dēls vaicājis Balhas Iskanderam, kad tas bijis nāves gultā:
“Kas ir tava spēka, tavas labklājības un tavu brīnumdarbu avots?”
Tēvs atčukstējis:
“Ja es tev to pateiktu, tas tevi atrautu no saskares ar šo avotu, tāpēc es neteikšu, kur tas ir, bet tikai, kas tas ir.”
Viņš turpinājis:
“Mūsu dzīves uzdevums ir sūfiju Ceļš, un mēs uz šīs zemes, tā sacīt, esam svešzemnieki mežoņu vidū, bet tagad es atgriežos mūsu dzimtenē.”


Dēls teicis:
“Kādēļ tu neteici to visas savas dzīves laikā? Jo tavs piemērs, kas dzīvos tūkstoš gadus, liktu cilvēkiem nostāties uz sūfiju Ceļa bariem, un būtu devis tiem Izredzēto svētību.”
Iskanders nopūties un teicis:
“Alkatība iegūt noslēpumu būtu padarījusi vairumu no tiem pārsātinātus, un būtu radusies griba dabūt vairāk kā citi. Mans dēls, visu savu dzīvi es esmu mācījis mērenību cerībā, ka tā nomierinās alkatību, kura grauj cilvēku, pat ja tas alkst labuma.”
“Tad ko darīt man?” – jautājis dēls.
“Vēlēties Patiesību tās pašas dēļ, bet neko sevis dēļ.”
“Bet kā man saprast, ka es vēlos kaut ko dēļ tās, nevis sevis?”
“Ikdienas dzīvē apjēdz, ka tas, ko tu sevī iedomājies, ir salipināts no uzskatiem, ko uztiepj citi cilvēki, un nav vispār tas, kas esi tu. Meklē Gadsimta Skolotāju, kamēr atradīsi, un ja nespēsi atpazīt Laikmeta Vadoni, tas notiks tāpēc, ka iekšēji tu viņu noraidi, bet nevis tāpēc, ka viņš nav izpaudies kā tāds.”
Tāda ir dižā sūfija Suleimana Nadžami, Balhas Iskandera dēla, liecība. Nododot to savam paša dēlam, viņš ir teicis:
“Nevaru apgalvot, ka ilgajā mūžā es būtu iemācījies vairāk kā šo gudrību, ko man ir novēlējis tēvs. Tieši tādēļ es to piedāvāju tev”.

No angļu valodas tulkojis H.B.Nomadovs

http://bazar-vokzal.net/newsroom/thinkers/think1.htm

Komentēt

