Par miegu un meditāciju. Saruna ar Šri Šri Ravi Šankaru Bangalore Ašramā

Kā es varu zināt, kas ir mana prāta aicinājums, un kas ir dvēseles aicinājums? Meditācijā tu to iepazīsi. Meditācija palīdzēs atšķirt.

Miegs saistās ar kūtrumu, bet meditācija ir apziņas sadaļa. Miegā tu neaptver kas tu esi kā persona, kas esi kā ķermenis un kur tu esi. Meditācijā tu labi zini kur esi, kas esi kā ķermenis, un tu saņem uzplaiksnījumus par to, kas esi kā persona. Tas ir Samadhi stāvoklis.

Ko mēs saucam par Devanagari kristālu? Vai tas nav Sfatiks (sniega kristāls, kvarca kristāls, ko lieto indiešu astroloģijā un meditācijā), bezkrāsas priekšmets, kas atstaro krāsas, kādas tās ir, līdzīgi kā spogulis? Spogulis rāda jebkuras lietas pareizu attēlu, tomēr tas nekad nesatur pašu lietu.

Vai uztverat, ko es saku? Ja tu taustīsi spoguli, tas nebūs tik labi kā pašas lietas sataustīšana. Tauste uzrādīs saskari starp tavu roku un spoguļa stiklu.

Tāpat ir ar lotosa lapu. Vai esat redzējuši lotosa lapu? Tā ir ūdenī, bet, tiklīdz izņemta, tā ir brīva no ūdens! Prātam jābūt tādam pat. Tam ir jāpatur attēls, notikuma uzplaiksnījums, bet tiklīdz tas ir beidzies, tam ir jābūt netaustāmam. Tas var uzsūkt veidolu, kam ir jāizzūd. Neko nevar piesaistīt prātam.

Iztēlojies, ka esi noskatījies daudzas filmas kādā ilgā laikā. Uz brīdi iedomājies, ka visas filmās redzētās melodrāmas nostājas atpakaļ tavā prātā. Kāds tad būs tava prāta stāvoklis?

Dažkārt notikumu brīži paliek prātā un parādās sapņos. Lai izdzēstu tādus iespaidus no prāta, tev ir jāveic prānajama un meditācija. Ne jau visu laiku… bet dažas reizes dienā. Tad tu kļūsti par spoguli. Tu atspoguļosi lietas, bet tu neesi tā lieta. Dažkārt uz spoguļa sakrājas putekļi, padarot skatu nespodru. Tev spogulis ir jātīra.

Piemēram, ārsts, kurš dienā izmeklē tik daudz slimnieku. Slimniekus, kuri nāk kādu sāpju dēļ. Iedomājieties ārstu, kurš izdzīvo visas sāpes un sāk raudāt. Vai viņš spēs veikt savu pienākumu? Nepavisam – vai ne? Lai būtu nevainojams savā darbā, viņam ir tikai jāsāk pildīt savu darbu klīnikā un dienas beigās jāaizmirst visus slimniekus, kurus ir izmeklējis pa dienu.

Tāpat ir ar māsiņu, kura cauru dienu apstrādā slimniekus. Viņai ir jābūt brīvai no visām slimnieka mokām, tiklīdz tā pabeidz savu gādību par viņu un ieiet nomazgāties. Mazgātuve nav nekas cits kā viņas pārģērbšanās, atjaunošanās vieta, jo nākošā slimnieka mokas, nākošā un nākošā un tā tālāk gaida uz viņas gādību. Iedomājities, ka viņa raud par visu slimnieku mokām, kurus sastop; vai viņai tad nav jāskrien prom no sava darba?

Jā, ja kāds ir īsti šādā garastāvoklī vai dziļās sāpēs, un tu esi klāt tādā brīdī, ir liela iespēja, ka arī tu vari nobirdināt kādu asaru. Tu zini, ka jūti līdz šim cilvēkam. Bet, tiklīdz kā cilvēks ir aizgājis, tavs garastāvoklis mainās, un tu atgriezies savā parastajā dabā. Tu nenes mokas līdz. Bet ja tas ir ģimenes loceklis, varbūt kādu laiku nestu. Bet vai māsiņai ir jāizjūt tas pats, kas slimniekam? Nē.

Alipt” – neskarts (kā lotoss, ūdenī būdams, nekļūst slapjš; ūdens to neslapina). Kad tu esi neskarts, uzzied radošamība. Kad tu kļūsti vecāks, tu atkārto vienas un tās pašas lietas atkal un atkal. Mums ir jāsaglabā bērna lokanību – tā prāts nav sastindzis. Citādi notiek tā, ka tu savāc spriedzi un spriedzē citus. Meditācija palīdz tev iziet no tāda stāvokļa, un ja tas izdodas, tā ir jogi (garīga meklētāja) pazīme. Tu vari raudāt par citiem, viss ir kārtībā, bet ja tu turpini raudāt, kad cilvēks ir prom, tā nebūs jogi pazīme.

Nirlipt‘ – bezkaislīgs (tikumu un karmas neietekmēts). Ne skarbs, ne bargs pret citiem (Cilvēkiem ir nepareizi uzskati par šo prāta jeb cilvēka stāvokli). Maigs, bet kā dārgakmens. Mainīgs kā spogulis. Vienkāršs un jutīgs. Šīs ir Samadhi pazīmes, un tad Samadhi izjūtas uzplauks dzīvē. …

Zināt, senos laikos runāja par Tripuru, kas nozīmē trīs pilsētas … kā dzīvošanu trijās pilsētās vienlaikus.

Vienā līmenī tas ir ķermenis, kad tu esi pilnīgā nomodā.

Tad ir sapņu stāvoklis, ‘swapnavaastha‘.

Tad ir dziļa miega stāvoklis. Šajā stāvoklī tu esi gandrīz bez apziņas. Tu neko neapzinies.

Cits stāvoklis ir ‘shivavastha‘, šivas stāvoklis, kurš ir meditatīvs. Tajā tu neesi ne pilnīgā nomodā, ne miegā. To sauc arī par ‘Turiavaastha‘.

Vēl cits stāvoklis ir ‘Turia‘, kas nozīmē visuma apziņu. Šajā stāvoklī tu meditē pat ar atvērtām acīm. Meditācija norit visu laiku.

Sestais stāvoklis ir Bhawavaastha (Bhava : “kļūšana, patreiz notiekoša pasaules esamība”; Vaastha: “klātesošs kā “Es” visās būtnēs”). Augstākais stāvoklis. …

Kā panākt līdzsvaru starp ārējo un iekšējo pasauli? Vai esi braucis ar riteni? Tieši tāpat! Ja tu esi par daudz noliecies uz kreiso pusi, tu pats pavirzies uz labo. Un ja noliecies par daudz pa labi, pavirzies pa kreisi. Skaidrs?

http://srisriravishankarquestionandanswers.blogspot.com/2008/08/on-sleep-and-meditation.html
http://gurubeat.blogspot.com/

Komentēt

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s