Enūma Eliš. Šumeru mīts. III plāksne

(Pārrunas un Marduka izvirzīšanās pār citiem dieviem)

Vēra muti Anšars un
Vērsa vārdu uz Gagu, savu palīgu:
“Ak, Gaga, mans pārvaldniek, kas man iepriecē garu,
Sūtīšu tevi pie Lahmu un Lahamu.
. . . tu esi lietpratējs;
. . . izdari man!
. . . lai visi dievi,


Lai apspriežas tie, pie dzīru galda lai sēžas,
Lai maizi tie ēd, lai jauc tie vīnu,
10 Lai Mardukam, viņu atriebējam, ļauj rīkot.
Ej savā ceļā, Gaga, uzņemies vietu to priekšā,
Un atkārto tiem, ko es teikšu:
“Jūsu dēls Anšars ir sūtījis mani,
Man licis dot balsi viņa sirds pavēlei,
Saka viņš, ka Tiamata, mūsu radītāja, mūs ienīst.
Tā ir radījusi armiju un ir neganti … (ar šo rindu vēlreiz sākas burtisks atkārtojums no I plāksnes (129.-161.rindas) un II plāksnes (12.-52.rindas) ar Tiamatas gatavošanos karam ….
… “Varenais ierocis” tik spēcīgs tā vēziens! Te beidzas atkārtojums)

Es sūtīju Anu, tas nespēja stāties tai pretī.
Nobijās Nudimmuds (Eia) un atpakaļ griezās.
Bet pieteicās Marduks, gudrākais no dieviem, tavs dēls,
Sirds vēl tam pret Tiamatu stāties.
Vēra viņš muti, man sakot:
“Ja es patiesi kā tavs atriebējs,
Uzvaru Tiamatu un dodu tev dzīvību,
60 Sanāksmi sasauc, man augstākā (dieva) likteni piešķir!
Tad arī, Ubšukinnā (tempļa svētajā likteņa plākšņu telpā), nomierinājis līksmi,
Ļauj manam vārdam tavējā vietā likteņus noteikt.
Lai negrozāms paliek, ko nosaku es;
Lai ne atsaukt, ne izmainīt manu lūpu pavēles nevar!”
Nu steidzos es šurpu un ielāgošu es tavu lēmumu viņam,
Lai var viņš doties pret tavu vareno naidnieci!’”
Un Gaga atkāpās savā vietā.
Dievu Lahmu un Lahamu, savu tēvu, priekšā,
Klanījās, zemi skūpstot pie to kājām.
70 Noliecās zemu, ieņemot savu vietu, lai vērstos pie tiem:
“Jūsu dēls Anšars, kurš šurpu ir sūtījis mani,
Savas sirds pavēli vēlot man nodot,

Teic viņš, ka Tiamata, mūsu radītāja, mūs ienīst…

(ar šo rindu sākas burtisks atkārtojums no II plāksnes .(11.-48.rinda) un III plāksnes (53.-66.rinda) ar Tiamatas gatavošanās karam īsu pārstāstu un Marduka prasībām) …
…Lai viņš var doties pret tavu vareno naidnieci!” Te beidzas atkārtojums)

To dzirdot, vaimanāja Lahmu un Lahamu pilnā balsī,
Un Igigi ciešanās gaudoja:
“Cik nepierasti, ka jāizlemj!
Nevaram izprast Tiamatas darbus!”
Tie savācās kopīgam ceļam,
130 Visi dižie dievi, kas likteņus lemj,
Pie Anšara sanāca, bij pilna Ubšukinna ar tiem.
Skūpstījās, apkampās sapulcē.
Sarunas veda, sēdās tie dzīrēm,
Maizi tie ēda, vīnu tie jauca.
135 Veldzēja savus dzeramos vadus (drinking-tubes) ar skurbekli saldu,
Uztūka miesas no stiprā alus,
Gurdeni tapa, ceļoties dūšai,
Un atriebējam Mardukam (Asalduhi) lemšanu noteica tie.

http://www.crivoice.org/enumaelish.html

Komentēt

